Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Renault znowu na cztery, Mazda, Audi i Deepal na piątkę

Kolejna seria testów Euro NCAP znowu przyniosła kilka zaskoczeń. Na pięć gwiazdek nie zasłużyło Renault i MG. Lepiej poszło Audi, Mazdzie, Lexusowi, Mini, Subaru i kilku chińskim modelom.

Najnowsze testy Euro NCAP pokazują, że nie każde auto jest tak samo bezpieczne, a dokładnie rzecz ujmując tak samo dobrze wyposażone szczególnie w systemy elektronicznego wsparcia. Bo to one w dużej mierze decydują dzisiaj o najwyższej ocenie pięciu gwiazdek.

Najlepszym tego dowodem jest Hyundai Santa Fe, który w standardowym wyposażaniu dostał ocenę 4, a w wersji z dodatkowym pakietem bezpieczeństwa, 5 gwiazdek.

Najwyższą ocenę zdobyły ostatnio:

• Porsche Macan (ochrona dorosłych 90 proc., ochrona dzieci 90 proc., ochrona pieszych 83 proc., systemy wsparcia 78 proc.),
• Mazda CX-80 (92, 88, 84, 79 proc.),
• Volvo EX30 (88, 85, 79, 80 proc.),
• Audi A5 (87, 88, 78, 77 proc.),
• Leapmotor C10 (89, 85, 77, 76 proc.), który właśnie wchodzi na nasz rynek, więcej pisaliśsmy TUTAJ,
• Mini Coutryman (83, 87, 81, 79 proc.),
• Subaru Forester (83, 89, 86, 72 proc.),
• Lexus LBX (82, 83, 79, 76 proc.),
• Hyundai Santa Fe (84, 88, 77, 79 proc.),

oraz nieobecne na naszym rynku

• Deepal S07 (95, 87, 74, 77 proc.),
• Maxus eTerron 9 (91, 85, 84, 83 proc.).

Czwórka

Tak dobrze nie poszło wspominanemu Hyndaiowu Santa Fe w wersji z podstawowym wyposażeniem oraz Renault 5. To kolejny po Symbiozie i Capturze model tego producenta, który w testach oceniony został na cztery gwiazdki. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.

• Hyundai Santa Fe (84, 88, 70, 69 proc.),
• Renault 5/Alpine A290 (80, 80, 76, 68 proc.),
• MG HZ Hybrid (75, 82, 73, 76 proc.).

Od 2018 roku Euro NCAP ocenia różne systemy asystujące oferowane przez producentów samochodów. Większość z nich pomaga kierowcy utrzymać stałą prędkość, zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu i utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, łącząc inteligentny tempomat adaptacyjny (ACC) z centrowaniem pasa ruchu (LC).

Właśnie na tych trzech systemach Euro NCAP skupia się najbardziej. Dlatego sprawdzana jest zdolność każdego systemu do wspierania kierowcy w normalnych warunkach drogowych i bada, w jaki sposób system zapewnia, że kierowca pozostaje zaangażowany w kierowanie samochodu.

Przeczytaj również
Popularne