Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Holenderski Melis Logistics staje się bardziej zrównoważony dzięki hybrydowej Scanii plug-in hybrid

W listopadzie 2022 roku Melis Logistics odebrał hybrydę typu plug-in Scania P320. W ten sposób firma rodzinna z Duiven przygotowuje się do coraz bardziej rygorystycznych wymagań miejscowych gmin w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 Dzięki połączeniu silnika elektrycznego z 9-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM podwozie pod zabudowę 4x2 serii P może w razie potrzeby jeździć w 100% bezemisyjnie. To było też naturalne, że Melis Logistics zrobił krok w kierunku zrównoważonego rozwoju ze Scanią. Kierownik floty Vincent Koers mówi, że rodzina Melis i szwedzka marka są tradycyjnie nierozłączne „Kiedy była dostępna pierwsza Scania? To dobra marka z biznesowego punktu widzenia ze względu na wartość rezydualną, wygląd i niezawodność. Co więcej, kierowcy lubią nią jeździć”.

Tak czyste, jak to możliwe

Scania serii P z napędem hybrydowym jest wykorzystywana do działalności dystrybucyjnej w centrach miast. Koers ma nadzieję, że po wprowadzeniu stref zeroemisyjnych ciężarówki z napędem hybrydowym typu plug-in będą mogły jeździć także w tych centrach. „Jeśli o mnie chodzi, do Rzymu prowadzi kilka dróg. Uporządkowanie infrastruktury ładowania na czas będzie nie lada wyzwaniem, a dzięki technologii hybrydowej w połączeniu z olejem napędowym HVO nadal możemy jeździć tak czysto, jak to tylko możliwe”.

Pojazd został wyposażony w akumulator o pojemności 90 kWh i ma zasięg do 60 kilometrów. „W praktyce odległość, którą można przejechać w pełni na napędzie elektrycznym, może być znacznie większa”, Koers odnosi się do ładowania regeneracyjnego podczas przyspieszania i hamowania. „Wszystko zależy od stylu jazdy”. Aby jak najlepiej wykorzystać ciężarówkę hybrydową, dwóch kierowców przechodzi intensywne szkolenie. Ładowanie przy wtyczce odbywa się nocą w miejscu postoju pojazdu, a Melis Logistics posiada wspólny punkt ładowania.

Scanię PHEV zaopatrzono w zawieszenie pneumatyczne z przodu, umożliwiające kierowcy podniesienie pojazdu w razie potrzeby w celu ochrony akumulatora. Dla dodatkowej widoczności i bezpieczeństwa zainstalowano system kamer 360 stopni. „Zwykle robimy to później, ale można to zamówić w fabryce Scanii. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni, że mogliśmy skonfigurować ciężarówkę całkowicie zgodnie z własnymi życzeniami”, mówi Koers, który nie jest niezadowolony z uzasadnienia biznesowego. „Musimy dodać wody do wina, gdyż faktem pozostaje to, że uczynienie floty bardziej zrównoważoną kosztuje”.

Wszystkie gałęzie transportu

To, co zaczęło się w 1918 roku jako firma transportu pasażerskiego, przekształciło się w pełnoprawnego dostawcę usług logistycznych, we własnym zakresie obsługującego wszystkie gałęzie transportu. Zatrudniająca ponad 250 pracowników i z flotą 140 ciężarówek rodzinna firma, prowadzona przez piąte pokolenie, zapewnia transport kontraktowy i drobnicowy dla zleceniodawców takich jak Rittal, Skantrae, A.S Watson, Lidl, ATAG, Decathlon i Leen Bakker w Holandii i zagranicą. Klienci mogą również przechowywać towary we własnym magazynie w Duiven.

 Jarosław Brach

Przeczytaj również
Popularne