Do oficjalnej europejskiej premiery SsangYonga Rextona czwartej generacji, która odbędzie się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie pozostały jeszcze 2 miesiące, ale polski importer podał ceny i szczegóły techniczne swojego najnowszego SUV-a.
Wyraźnie większy
Rexton czwartej generacji jest dłuższy od swojego poprzednika aż o 15 cm i szerszy o 6 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 3,5 cm. Wszystko to sprawia, że auto jest bardziej przestronne i oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 1977 litrów przy złożonych siedzeniach drugiego rzędu (według normy VDA mierzone do dachu) oraz 784 l kiedy podróżuje 5 osób (według normy VDA, mierzone do dolnej krawędzi okien). Auto jest oferowane w wersjach 5-cio lub 7-mio osobowej.
Nadwozie samochodu jest oparte na ramie Quad-Frame, do jej budowy po raz pierwszy na świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa. Aż 63% konstrukcji samochodu wykonano ze stali typu AHSS, co w bardzo istotny sposób zwiększyło wytrzymałość pojazdu.
Nowego Rextona napędza silnik Diesla o pojemności 2.197 cm3, który rozwija moc 181 KM. Silnik współpracuje z mechaniczną przekładnią 6-cio biegową lub 7-biegowym automatem. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi. Opcjonalnie oferowany jest też napęd 4x4. Rexton może holować przyczepę hamowaną o masie nawet 3 ton.
Bardzo bezpieczny
Nowy Rexton to samochód bezpieczny. W wyposażeniu znajdziemy: 9 poduszek powietrznych (2 przednie, 2 boczne z przodu, dwie boczne z tyłu, kurtyny boczne oraz kolanową kierowcy), systemy BAS (Brake Assist System), EBD (Electronic Brake Force Distribution), TCS (Traction Control System), HAS (Hill Start Assist), ESS (Emergency Stop Signal), ARP (Anti Rollover Protection), HDC (Hill Descend Control), AEB (Autonomous Emergency Braking), FCWS (Forward Collision Warning System), LDW (Lane Departure Warning), HBA (High Beam Assist), TSR (Traffic Sign Recognition), BSD + LCA (Blind Spot Detection + Lane Change Assist), RCTA (Rear Cross-Traffic Alert). Ponadto Rexton potrafi monitorować ruch pojazdów z tyłu auta.
Wyposażenie z górnej półki
SsangYong to auto komfortowe. Na jego pokładzie są m.in.: system inteligentnego automatycznego zamykania pojazdu, automatyczna klapa tylna, system podświetlania „drogi do domu”, światła przeciwmgielne w technologii LED, elektroniczny hamulec ręczny wraz z systemem automatycznego utrzymywania zaciągniętego hamulca, podgrzewane i wentylowane fotele, 9,2’ wyświetlacz HD zgodny z Apple Car Play / Android Auto, system kamer 360° 3D, 2-strefowa w pełni automatyczna klimatyzacja z systemem jonizującym, gniazda USB i 220 V w drugim rzędzie siedzeń, podgrzewana kierownica, reflektory ksenonowe (HID), system bezkluczykowy, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele przednie, felgi aluminiowe w rozmiarach 17, 18 lub 20 cali.
Cena bazowego modelu to 129 900 zł, więcej szczegółów dotyczących poziomów wyposażenia i dopłat za opcje pojawi się we wrześniu tego roku. Rexton trafi do klientów w listopadzie tego roku. Producent liczy też na to, że klientów przyciągnie 5-letnia gwarancja, ograniczona limitem 150 tys. km.