Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Warszawa za 4,3 mln zł. wymieni auta służbowe. Tylko dwa elektryki?

Ogłoszony przetarg zakłada leasing 27 samochodów służbowych o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Miasto potrzebuje m.in. 11 samochodów klasy średniej, 10 segmentu C i 2 dostawcze. I tylko te mają być w pełni elektryczne. Ratusz przeznaczy na to ponad 4,3 mln zł.

W specyfikacji przetargu wskazano, że chodzi o 11 aut hybrydowych segmentu D (ponad 2 mln zł), 10 segmentu C (ponad 1,1 mln zł), 2 segmentu B (niemal 300 tys. zł), 2 crossovery (prawie 300 tys. zł) i 2 dostawcze auta elektryczne (prawie 600 tys. zł.).

Samochody muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2025 roku z przebiegiem nie większym niż 30 km. Mogą posiadać inne dodatkowe wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo podróżujących jednak szczegółowej specyfikacji i wymagań nie podano.

W kolorze za dopłatą

Największe samochody klasy średniej (segment D), służące z pewnością do funkcji reprezentacyjnych, muszą być wyposażone w silnik spełniający normę spalin EURO 6, a także m.in. dwa komplety kół (z oponami zimowymi i letnimi — felgi aluminiowe), klimatyzację, tempomat, system audio z 5 głośnikami, przyciemnione tylne szyby i dwa komplety dywaników (tekstylne na lato i gumowe na zimę).

Co ciekawe ratusz nie życzy sobie, by auta były białe. Lakiery mają być metaliczne lub perłowe, co w większości przypadków wymaga dopłaty.

Z zasięgiem 136 km

W przypadku dwóch samochodów dostawczych mają być to elektryki w wersji nadwoziowej L1H2 lub L2H2. Mają one oferować co najmniej 4,96 m długości, a rozstaw osi nie może być mniejszy niż 3,2 metra. Pojazdy mają zapewniać ładowność co najmniej 700 kg, a baterie mają mieć pojemność przynajmniej 60 kWh.

Zamawiający oczekuje, że moc będzie nie mniejsza niż 136 KM, a przynajmniej 240 km. Ponadto samochody muszą być wyposażone w klimatyzację, opony całoroczne czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Podobnie jak limuzyny, także elektryczne dostawczaki muszą być objęte co najmniej dwuletnią gwarancją.

Wszystkie samochody z zamówienia mają być dostarczone do 13 czerwca br.

Przetarg został ogłoszony w związku ze zbliżającym się terminem końca obecnej umowy na leasing pojazdów wykorzystywanych w kolumnie transportowej urzędu. Dodała, że nie obejmuje pojazdów dla innych miejskich jednostek organizacyjnych.
Fabrycznie nowe

Przeczytaj również
Popularne