Zarząd Prime Car Management z siedzibą w Gdańsku („Spółka”) przekazuje do publicznej wiadomości założenia Strategii Biznesowej Spółki na lata 2016-2019 („Strategia”).
Głównym celem Strategii jest wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy, który Spółka zamierza uzyskać poprzez realizację następujących inicjatyw biznesowych:
Zarząd stawia sobie za cel wzrost aktywów o min. 10 rocznie % oraz ROE (stopa zwrotu z kapitału własnego) o min. 3,0 p.p. do końca 2019 roku w porównaniu do wyników na koniec pierwszego półrocza 2016.
Powyższe cele finansowe przygotowane są w oparciu o poniższe założenia Zarządu dotyczące rozwoju rynku leasingu oraz rynku sprzedaży samochodów:
W ocenie Zarządu w najbliższych latach dojdzie do zmian w procesie sprzedaży samochodów do klientów detalicznych w Polsce, które są efektem zmiany w postrzeganiu samochodu przez klientów. Zgodnie z globalnymi trendami samochód będzie narzędziem użytkowym zapewniającym mobilność, a kluczowymi parametrami w decyzjach zakupowych będą total cost of ownership, czyli łączne koszty związane z użytkowaniem samochodu oraz elastyczność wymiany starego samochodu na nowy.
Jednocześnie, w związku z wypłatą w poprzednich okresach zakumulowanych zysków, Zarząd modyfikuje założenia polityki dywidendowej ogłoszonej raportem bieżącym nr 9/2015 z dnia 7 kwietnia 2015 roku. Zamiarem Zarządu jest rekomendowanie w przyszłości Walnemu Zgromadzeniu, przy uwzględnieniu odpowiedniego poziomu płynności Grupy oraz kapitału niezbędnego do rozwoju jej działalności, wypłaty dywidendy w kwocie na maksymalnym poziomie do 100% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej Prime Car Management za dany rok obrotowy.