Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Strategia Grupy PCM na lata 2016-2019

Zarząd Prime Car Management z siedzibą w Gdańsku („Spółka”) przekazuje do publicznej wiadomości założenia Strategii Biznesowej Spółki na lata 2016-2019 („Strategia”).

Głównym celem Strategii jest wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy, który Spółka zamierza uzyskać poprzez realizację następujących inicjatyw biznesowych:


  • Koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na  sektorze MiS i klientach detalicznych na bazie nowych i istniejących produktów.

  • Rozwój dedykowanych produktów dla sektora MiS i klientów detalicznych bazujących na programach private label oraz rozwój produktów typy Abonament

  • Zmiana modelu dystrybucji – stopniowe przekierowanie sprzedaży Spółki do kanału online

  • Rozwój technologii – rozszerzenie kompetencji w oferowaniu produktów Spółki w kanale online

Zarząd stawia sobie za cel wzrost aktywów o min. 10 rocznie % oraz ROE (stopa zwrotu z kapitału własnego) o min. 3,0 p.p. do końca 2019 roku w porównaniu do wyników na koniec pierwszego półrocza 2016.

Powyższe cele finansowe przygotowane są w oparciu o poniższe założenia Zarządu dotyczące rozwoju rynku leasingu oraz rynku sprzedaży samochodów:


  • Sprzedaż nowych samochodów – średnioroczny wzrost w okresie 2015-2019 na poziomie 5%

  • Import używanych samochodów – średnioroczny wzrost w okresie 2015-2019 na poziomie 3%

  • Rynek leasingu samochodów – średnioroczny wzrost w okresie 2015-2019 na poziomie 20%

  • Rozwój branży – CFM średnioroczny wzrost floty FSL w okresie 2015-2019 na poziomie 7%

W ocenie Zarządu w najbliższych latach dojdzie do zmian w procesie sprzedaży samochodów do klientów detalicznych w Polsce, które są efektem zmiany w postrzeganiu samochodu przez klientów.  Zgodnie z globalnymi trendami samochód będzie narzędziem użytkowym zapewniającym mobilność, a kluczowymi parametrami w decyzjach zakupowych będą total cost of ownership, czyli łączne koszty związane z użytkowaniem samochodu oraz elastyczność wymiany starego samochodu na nowy.

Jednocześnie, w związku z wypłatą w poprzednich okresach zakumulowanych zysków,  Zarząd modyfikuje założenia polityki dywidendowej ogłoszonej raportem bieżącym nr 9/2015 z dnia 7 kwietnia 2015 roku. Zamiarem Zarządu jest rekomendowanie w przyszłości Walnemu Zgromadzeniu, przy uwzględnieniu odpowiedniego poziomu płynności Grupy oraz kapitału niezbędnego do rozwoju jej działalności, wypłaty dywidendy w kwocie na maksymalnym poziomie do 100% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kapitałowej Prime Car Management za dany rok obrotowy.

Przeczytaj również
Popularne