Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Seat Leon nowej generacji pokazany

Seat Leon 2020

Wreszcie jest! Seat Leon nowej generacji ujrzał światło dzienne. I to równolegle zarówno w wersji hatchback jak i kombi nazwane Sportstourer. Nowoczesna sylwetka, na tle coraz śmielej rysowanych konkurentów, stała się nieco stonowana. Mimo to nowy model może przypaść do gustu szerszej liczbie klientów, w tym przedstawicieli firm.

Po trudnych latach Seat wreszcie wychodzi na prostą. W 2019 roku marka sprzedała ponad 570 tys. samochodów, i był to największy wolumen w 70-letniej historii firmy. Ponadto producent osiągnał najlepszy do tej pory poziom produkcji – z linii produkcyjnych w zakładach w Martorell zjechało ponad 500 tys. aut.

O dobre wyniki zadbały nowe SUV-y marki, ale poprawić je i utrzymać ma szansę najmłodsze dziecko, czyli Leon czwartej generacji. Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo, która zapewniła projektantom większą elastyczność w projektowniu, co przełożyło się na uzyskanie lepszych proporcji.

Seat Leon wymiary

W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).

Kluczowym elementem systemu łączności Leona jest 10,5-calowy wirtualny kokpit zastepujący tradycyjne zegary. Standardowy system multimedialny posiada 8,25-calowy ekran, który można połączyć ze smartfonem. Na bardziej rozbudowany Navi System składa się 10-calowy ekran Retina z nawigacją 3D, funkcją sterowania głosem oraz rozpoznawania gestów. Dzięki opcjonalnemu schowkowi z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu i wzmacniaczem sygnału, spełniającemu standardy Qi, użytkownicy nie muszą martwić się utratą zasilania w urządzeniach. Natomiast specjalna jednostka łączności online z wbudowaną kartą SIM zapewni stałą łączność ze światem cyfrowym.

Seat Leon silniki

Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 90 KM do 190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (90 KM i 110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (130 KM i 150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Nowy SEAT Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 115 KM lub 150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 96 kW/130 KM.

Po raz pierwszy w historii SEAT Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V, która zapewnia jeszcze wyższą wydajność (1.0 TSI 110 KM lub 1.5 TSI 150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG).  Najnowszy model będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

Premiera sprzedażowa Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.

 

PD

Przeczytaj również
Popularne