Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Nowy Nissan NP300 Navara

Nowy Nissan NP300 Navara wyznacza nowy standard w segmencie pickupów o ładowności 1 tony, łącząc najlepsze cechy crossoverów Nissana z 80-letnim doświadczeniem firmy w projektowaniu i produkowaniu solidnych pickupów o przemyślanej konstrukcji.

Poprawa komfortu i kultury pracy podzespołów przy jednoczesnym utrzymaniu sprawności terenowej, wytrzymałości i ładowności, z których słynie Navara, to najważniejsze założenia przyjęte przez konstruktorów nowego modelu. Jest on w pełni udoskonaloną wersją poprzedniej generacji, z solidnym i mocnym podwoziem, w którym wprowadzono mnóstwo nowych rozwiązań technicznych służących dalszej poprawie właściwości jezdnych i funkcjonalności. Dzięki wyraźnemu nawiązaniu do DNA crossoverów, obecnym w sztandarowych produktach Nissana – w uznawanym za najlepszy w swojej klasie modelu Qashqai, a także X-Trail i Juke – nowy NP300 Navara wnosi do segmentu pickupów nowy poziom wyrafinowania, stylu, komfortu i jakości, a także technologie niespotykane wcześniej w pojazdach tego typu.

Zaoferowanie pierwszej na rynku gwarancji producenta obowiązującej przez 5 lat lub 160 000 km jest kolejnym potwierdzeniem jakości i niezawodności nowego NP300 Navara, zapewniającym jeszcze większy komfort jego użytkownikom.

Komfort i właściwości jezdne
Jednym z głównych założeń przy projektowaniu modelu NP300 Navara była poprawa komfortu i uzyskanie właściwości jezdnych porównywalnych z crossoverem. W celu osiągnięcia tego efektu bez uszczerbku dla wysoko cenionej sprawności terenowej modelu inżynierowie Nissana zaprojektowali do wersji z podwójną kabiną zupełnie nowy pięciodrążkowy układ zawieszenia z tyłu, zapewniający znacznie wyższy komfort i poprawę właściwości jezdnych przy masie obniżonej o 20 kg w porównaniu z poprzednio stosowanym zawieszeniem na resorach piórowych.

W wersji z kabiną przedłużaną (King Cab) pozostawiono układ z resorami piórowymi, poddając go jednak gruntownej modyfikacji. Układ z resorami nad tylnym mostem jest o 7 kg lżejszy od poprzednio stosowanego układu z resorami pod mostem. Ponadto wersja z kabiną przedłużaną ma o 3,1% większy kąt natarcia tylnych kół, a hałas z drogi jest mniejszy.

Technologia
Jak każdy Nissan, nowy NP300 Navara jest pojazdem innowacyjnym, wyposażonym w liczne technologie pokładowe. W sektorze, w którym najnowsze rozwiązania podnoszące komfort i bezpieczeństwo przyjmują się zazwyczaj powoli, NP300 Navara wyznacza nowy poziom pod względem dostępności takich technologii, także w aspekcie finansowym.

System kamer 360° oraz układ automatycznego hamowania awaryjnego – wysoko oceniane innowacje podnoszące  bezpieczeństwo w crossoverach – są unikatowe w segmencie pickupów i umożliwiają klientom korzystanie z niedostępnych w nim wcześniej technologii. Kolejne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i wygodę to między innymi tempomat oraz systemy wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HDC) i ruszania pod górę (HSA). Wszystkie te elementy wyposażenia, podobnie jak bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, tylna kamera i czujniki parkowania,
opracowano w celu zaspokojenia konkretnych wymagań właścicieli Nissanów NP300 Navara.

Wnętrze
Całkowicie przeprojektowane wnętrze zapewnia wysoki komfort jazdy, a każdy detal kabiny optymalizowano pod kątem najwyższej jakości, przestronności i funkcjonalności oraz wygody kierowcy i pasażerów. Gruntownie zmieniono stylistykę deski rozdzielczej, której wyraziste kształty zwiększają poczucie przestrzeni w kabinie. Przednie fotele z wygodnym podparciem kręgosłupa udoskonalono pod względem ergonomii, a ich konstrukcja inspirowana jest doświadczeniami NASA. Obie wersje, zarówno ta z kabiną przedłużaną, jak i podwójną, wyposażone są w dwustrefową automatyczną klimatyzację, a nowy układ wentylacji tylnej części kabiny i nowa konstrukcja siedzeń podnoszą komfort podróżowania pasażerów tylnej kanapy.

Stylistyka nadwozia
NP300 Navara, zaprojektowany i skonstruowany z uwzględnieniem specyficznych wymagań i preferencji europejskich klientów, będzie również produkowany w Europie. Obie wersje nadwozia – z kabiną przedłużaną oraz z podwójną – charakteryzują się masywnym, a jednocześnie sportowym stylem. Połączenie wklęsłych i wypukłych powierzchni składa się na dynamiczną i odważną sylwetkę pojazdu. Nie zabrakło także typowych dla marki Nissan detali stylistycznych, takich jak krata wlotu powietrza z motywem litery V oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED z motywem bumerangu.

Silniki i skrzynie biegów
Nowy silnik 2.3 dCi w Nissanie NP300 Navara jest o 24% wydajniejszy od jednostki, którą zastępuje, a jednocześnie jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny w swoim segmencie. Silnik dostępny w dwóch różniących się mocą odmianach – 118 kW i 140 kW do najlepiej wyposażonych wersji modelu – to pierwsza jednostka z dwiema turbosprężarkami w tym segmencie. Silnik wyróżnia się też wyjątkowo niskimi kosztami eksploatacji i znacznie obniżoną emisją CO2.

Świetnym jednostkom napędowym towarzyszą znakomite skrzynie biegów, a nowy NP300 Navara również i pod tym względem oferuje najwyższy poziom. Najnowsza generacja modelu wchodzi na rynek w wersjach z napędem na jedną lub obie osie oraz standardową sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalnym siedmiobiegowym automatem.
Zgodnie z oczekiwaniami klientów nowy NP300 Navara doskonale radzi sobie zarówno w terenie, jak i na drodze asfaltowej. Napęd na cztery koła to rozwinięcie konstrukcji z modelu poprzedniej generacji, zapewniającej bardzo dobre właściwości trakcyjne na nierównej nawierzchni.

Ładowność i uciąg
Z uwagi na specyficzny charakter samochodów typu pickup, ładowność i uciąg nowego Nissana NP300 Navara zostały zwiększone we wszystkich wersjach modelu. Dzięki ładowności wynoszącej powyżej 1 tony niezależnie od wersji oraz imponującej maksymalnej masie przyczepy (3500 kg) nowy NP300 Navara sprosta najtrudniejszym zadaniom i najbardziej intensywnej eksploatacji w celach zarobkowych lub rekreacyjnych.

W skrzyni ładunkowej Nissan zastosował innowacyjne rozwiązania w postaci wysoko ocenianego systemu mocowania ładunku. Mocne prowadnice w przegrodzie za kabiną oraz burtach skrzyni ładunkowej umożliwiają elastyczne i skuteczne unieruchomienie przewożonych rzeczy. Zaciski można dowolnie przesuwać wzdłuż prowadnic, dlatego zamocowanie ładunku nawet o najbardziej nietypowych kształtach nie sprawia żadnych trudności.

W wersji z podwójną kabiną skrzynię ładunkową wydłużono o 67 mm w porównaniu z poprzednim modelem. Obecnie ma ona 1578 mm długości, czyli najwięcej w tym segmencie pojazdów. W wersji z kabiną przedłużaną skrzynia ładunkowa ma długość 1788 mm.

Ponz Pandikuthira, dyrektor działu lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Europe, powiedział: „Od czasu, kiedy skonstruowaliśmy pierwszego pickupa w 1935 roku ponad 14 milionów użytkowników w 180 krajach na całym świecie polega na pickupach marki Nissan, które służą do przewozu rodzin, współpracowników i ładunku niekiedy w najbardziej niesprzyjających warunkach. Pickupy Nissana często usprawniają funkcjonowanie całych społeczności jako zaufani partnerzy przedsiębiorców i rzemieślników. W 12. generacji modelu zgromadziliśmy doświadczenie i wykorzystaliśmy uwagi zgłaszane przez naszych klientów. Nowy Nissan NP300 Navara wyznacza nowy punkt odniesienia w swoim segmencie pod względem osiągów, komfortu, funkcjonalności i kosztów eksploatacji”.

Połączenie imponujących osiągów, bezpieczeństwa, technologii, komfortu i funkcjonalności z wydajnością i niskimi kosztami eksploatacji sprawia, że nowy NP300 Navara jest idealnym partnerem w pracy i podczas wypoczynku.
NP300 Navara zadebiutuje w Europie na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie 15 września.

Wtedy też podane zostanie więcej informacji na temat modelu. Ostateczne dane techniczne oraz ceny będą różnić się na poszczególnych rynkach i zostaną ogłoszone w terminie bliższym premiery rynkowej.

Źródło: NISSAN 

Przeczytaj również
Popularne