Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Najmocniejszy Nissan X-Trail wyceniony

Szansą na wzrost sprzedaży Nissana X-Trail jest uzupełnienie oferty o dwulitrowego diesla o mocy 177 KM. Dzięki wprowadzeniu tej jednostki do oferty w zasięgu X-Traila znajdzie się większa o 41% część rynku w segmencie SUV.

Nowy silnik oferuje maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr./min. Jednostka ta powstała na bazie stosowanego kiedyś w samochodach Renault-Nissan 2-litrowego diesla, z którego pozostawiono bez zmian w zasadzie tylko blok z podstawowym osprzętem. Dotychczas najmocniejszym i jedynym wariantem wysokoprężnym był motor 1.6 dCi o mocy 130 KM (320 Nm/1750 obr./min.). W gamie X-Traila jest też silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM (240/2000-4000 obr./min.). Debiutująca jednostka napędowa jest dostępna w wersji 4WD z 6‑biegową przekładnią mechaniczną. W ofercie nie zabrakło skrzyni CVT, nazwanej w Nissanie Xtronic. Obecnie może ona przenosić napęd na przednie lub cztery koła.

Pod względem wizualnym w X-Trailu nie zaszły żadne zmiany. Model ten mocno przypomina swojego mniejszego brata Qashqaia różniąc się głównie kształtem tylnego pasa. We wnętrzu X-Traila znajdziemy deskę rozdzielczą przejętą w całości z modelu Qashqai. Słowa pochwały należą się intuicyjnej obsłudze oraz jakości użytych materiałów. Tworzywa okalające kierowcę w większości wykonano z miękkich plastików. Pasażerowie docenią wygodę i wyprofilowanie foteli oraz ilość miejsca w kabinie. Tylną kanapę, dzieloną w proporcji 40/20/40, można niezależnie przesuwać na długości 26 cm a oparcia pochylać. Pasażerowie mają do dyspozycji bagażnik o pojemności od 550 do 1982 l. Siedzenia dla szóstego i siódmego pasażera wymagają dopłaty. Mniejszy staje się wówczas bagażnik (425 l).

Ceny X-Traila z 2-litrowym dieslem zaczynają się od 147 700 zł za wersję N-Vision z roku produkcji 2016, z napędem All Mode 4x4-i i przekładnią mechaniczną. Najbardziej oczekiwana kombinacja napędu na obie osie oraz skrzyni Xtronic – dostępna od poziomu wyposażenia N-Vision – została wyceniona na 149 700 zł (N-Vision Xtronic All Mode 4x4-i z rocznika 2016). Przypomnijmy, że najtańsza wersja Visia z silnikiem benzynowym 1.6 DIG-T kosztuje co najmniej 99 400 zł, a ceny diesli 1.6 zaczynają się od 107 900 zł.

PD

Przeczytaj również
Popularne