W pierwszej setce najcenniejszych firm na świecie znalazło się sześciu producentów samochodów. Najcenniejszą marką motoryzacyjną jest Toyota, która uplasowała się na 30 miejscu. Jej wartość wyceniono na 28,66 miliardów dolarów. Te informacje możemy wyczytać w 12 edycji raportu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands opracowanym przez firmę badawczą Kantar Millward Brown.
Według wyliczeń Kantar Millward Brown wartość marki Toyota zmniejszyła się w ciągu roku o 2%, jednak jej przewaga nad drugą marką motoryzacyjną w rankingu wzrosła o 1,437 miliardów dolarów. Dodajmy, że jeszcze w 2006 roku Toyota zajmowała dziesiątą pozycję w tym rankingu, a jej wartość wówczas wynosiła 30,2 mld dolarów.
Co ciekawe, spośród marek motoryzacyjnych największy wzrost wartości rok do roku odnotowała Tesla. Jej wartość zwiększyła się o 32%, do poziomu 5,9 mld dolarów.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w rankingu BrandZ 2017
Pozycja | Pozycja na liście TOP100 | Marka | Wartość
w mld USD |
1 | 30 | Toyota | 28,660 |
2 | 35 | BMW | 24,559 |
3 | 40 | Mercedes-Benz | 23,513 |
4 | 83 | Ford | 13,065 |
5 | 91 | Honda | 12,163 |
6 | 100 | Nissan | 11,341 |