Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Mitsubishi Outlander PHEV znowu w Europie. My go już widzieliśmy

Mitsubishi nie zapomniało, jak się robi porządne hybrydy. 1 października do Europy wjedzie dobrze znany Outlander PHEV, który na innych rynkach cały czas jest w ofercie. Auto produkowane jest w Japonii i na rynek europejski trafi w wersji hybrydowej plug-in.  Mieliśmy okazję go już zobaczyć.

Mitsubishi Outlander PHEV nie jest jak ASX czy Colt klonem Renault. To konstrukcja własna Mitsubishi rozwijana od wielu lat z wykorzystaniem koncernowych podzespołów. W końcu pierwszy Outlander pojawił się w globalnej sprzedaży już w 2013 roku i był pionierem napędu plug-in w segmencie D-SUV.

Cztery lata przerwy

Od samego początku Outlander dostępny był także w Polsce. Doczekał się trzeciej generacji, ale ze względu na normy i niedużą sprzedaż w 2020 roku Mitsubishi zdecydowało o jego wycofaniu.

Teraz Outlander powraca. IV generacja modelu, jak twierdzi importer specjalnie przystosowana na rynek europejski, to jednak ten sam Outlander, który od 2021 roku obecny jest na innych rynkach.

252 konie i 87 na prądzie

Samochód korzysta z platformy CMF-CD, a niektóre technologie dzieli z Nissanem Rogue, czyli X-Trailem. Ma 4,7 m długości a rozstaw osi to 2,7 m. Co ciekawe jak na SUV-a Outlander wcale nie jest wysoki (1,7 m), co z pewnością dobrze wpłynie na jego właściwości jezdne. Do Europy trafi w wersji PHEV i jeśli nic się nie zmieni, będzie to nieco wzmocniony silnik spalinowy z poprzedniej generacji modelu - 2,4 litra z dwoma silnikami elektrycznymi: na przedniej osi o mocy 136 KM i na tylnej 116 KM. Na rynkach, na których jest oferowany moc systemowa to 252 KM i 450 Nm. Pojemność baterii to 20 kWh, co ma gwarantować zasięg do 87 km.

Auto dostępne jest także w wersji spalinowej z silnikiem benzynowym 2,5 l. (181 KM) i 1.5 l. (161 KM), jednak tych odmian napędowych w Europie i Polsce nie będzie.

Nie wiadomo także czy na nasz rynek trafi odmiana 5, czy 7-osobowa. Jedno jest pewne. Mitsubishi Outlander to ciekawy samochód. Duży, wygodny i z napędem PHEV. Podczas jednej z naszych podróży mieliśmy okazję przyjrzeć się mu z bliska. To stara dobra szkoła Mitsubishi. Przyjemne materiały wykończeniowe, odważny design i wydajny napęd z pewnością przyciągną klientów.

Ile będzie kosztował nowy Outlander? Tego jeszcze nie wiadomo.

Przeczytaj również
Popularne