LeasePlan Corporation N. V. światowy lider w zarządzaniu flotą i mobilnością kierowców, prezentuje wyniki za rok 2017 oraz ogłasza aktualizację strategii - Any car, Anytime, Anywhere.
Wybrane dane finansowe za rok 2017:
Główne elementy strategii
Tex Gunning, CEO LeasePlan:
Cieszę się, że mogę ogłosić kolejne doskonałe wyniki LeasePlan za rok 2017. Mamy na drogach więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej, a jednocześnie nasz wynik na działalności kontynuowanej netto i stopa zwrotu z kapitału własnego znacząco wzrosły. Wyniki te podkreślają silny i prężny charakter naszej działalności, jak również pozytywny wpływ centralizacji działań Grupy „The Power of One LeasePlan”, która została pomyślnie uruchomiona w 2017 roku.
Patrząc w przyszłość, możemy osiągnąć o wiele więcej. Istnieje wyraźny trend przejścia z modelu własnościowego na model użytkowy i abonencki, który ma miejsce zarówno na rynku samochodów nowych, jak i wysokiej jakości samochodów używanych. Nasi klienci - niezależnie od tego, czy są to korporacje, MŚP czy osoby prywatne - coraz częściej preferują usługę „Car-as-a-Service”, bez żadnych ograniczeń co do rodzaju samochodu i czasu trwania. Chcą po prostu otrzymać „ Any car, anytime, anywhere”.
LeasePlan będzie przewodził temu trendowi. Dzięki 1,7 milionom samochodów w 32 krajach, już teraz jesteśmy światowym liderem w dostarczaniu klientom Car-as-a-Service w zakresie nowych samochodów - działalności, w którą będziemy nadal inwestować. Dzięki wprowadzeniu CarNext.com jesteśmy również na właściwej drodze do zostania liderem na rozwijającym się rynku Car-as-a-Service samochodów używanych - trzy i czteroletnich, którego wartość szacowana jest na 65 miliardów euro . CarNext.com to platforma cyfrowa skierowana do klientów B2C i B2B w Europie, która umożliwia zakup, leasing i abonament wysokiej jakości samochodów używanych.
Nasza pozycja lidera na tych dwóch rynkach, jak również ukierunkowanie się na „The Power of One LeasePlan” i kontrolę kosztów w całej firmie, zostaną dodatkowo wzmocnione nowym projektem LeasePlan Digital. Cel LeasePlan Digital jest prosty: dostarczanie najlepszych w swojej klasie usług cyfrowych wszystkim naszym klientom we wszystkich obszarach działalności z wykorzystaniem najnowszych technologii cyfrowych. W ten sposób dostarczamy naszym klientom „Any car, anytime, anywhere” . To jest właśnie „What’s next”.
Strategia LeasePlan
Strategia LeasePlan koncentruje się na wprowadzeniu trendu polegającego na przejściu z modelu własnościowego samochodu na model użytkowy i abonencki zarówno na rynku samochodów nowych, jak i samochodów używanych, ostatecznie dostarczając klientowi „Any car, anytime, anywhere”. Aby wzmocnić realizację strategii, LeasePlan wybrał jej 5 głównych obszarów :
1. Dalszy rozwój działalności Car-as-a-Service w zakresie nowych samochodów.
2. Uruchomienie CarNext.com i zachwianie rynku samochodów używanych.
3. Centralizacja działań Grupy „The Power of One LeasePlan”.
4. Wdrożenie LeasePlan Digital w celu osiągnięcia najwyższej efektywności cyfrowej docelowo wprowadzając „Any car, anytime, anywhere”.
5. Dążenie do osiągnięcia zerowych emisji netto z całej floty do 2030 r.
Cele finansowe i prognoza
W perspektywie średnioterminowej, LeasePlan stawia sobie za cel osiągnięcie dwucyfrowego średniorocznego wzrostu na działalności kontynuowanej netto, wzrostu już i tak wysokiej bazowej stopy zwrotu z kapitału własnego oraz wysokich stóp wypłaty dywidendy (60% rocznie w ciągu ostatnich trzech lat). Powyższe cele średnioterminowe obejmują:
Kwartalny wzrost gospodarczy w ujęciu rocznym może różnić się w poszczególnych kwartałach i nie odzwierciedlać średniookresowego wzrostu docelowego, ze względu na kwartalne stopniowe wprowadzanie oszczędności „The Power of One LeasePlan”, wydatki na inwestycje we wzroste długoterminowyoraz normalizację PLDV.
Źródło, LeasePlan