Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Kona na podbój rynku

Rynkowe plany Hyundaia są bardzo ambitne. Do 2021 roku Koreańczycy chcą się stać najważniejszą marką azjatycką w Europie. W osiągnięciu tego planu ma producentowi pomóc m.in. model Kona debiutujący w niezwykle perspektywicznym segmencie miejskich crossoverów.

Kona jest reprezentantem popularnego segmentu B-SUV. Śmiały projekt modelu Kona podkreślają wyraziste i płynne kształty sylwetki. Mocny przód auta zdominował kaskadowy grill – charakterystyczny element stylistyczny w modelach marki Hyundai. W samochodzie zastosowano nowe, podwójne reflektory przednie, a światła LED do jazdy dziennej umieszczono na górze reflektorów. Producent już pokazał specjalną wersję modelu Kona, czyli Iron Man Special Edition, której prześwit powiększono o 4 cm oraz zastosowano większe od seryjnych 19-calowe koła.

Pod maską Kony stosowane są silniki benzynowe 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (172 Nm), 1.6T-GDI o mocy 177 KM (265 Nm) lub 2.0 MPI o mocy 149 KM (179 Nm). W gamie znalazł się też diesel. Co istotne Hyundai zamierza oferować ten model również z napędem na cztery koła.

Ciekawie prezentuje się również wnętrze. Zależnie od wersji na środku deski rozdzielczej znajdziemy wyświetlacz dotykowy o przekątnej od 5 do 8-cali. W modelu Kona dostępny jest np. wyświetlacz typu HUD (head-up display) oferowany zazwyczaj w modelach z wyższych segmentów.

Nazwa Kona wzięła się od znanego regionu na Hawajach, który kojarzony jest z aktywnym podróżowaniem i spędzaniem czasu. Nowy crossover segmentu B będzie rywalizować m.in. z takimi samochodami jak Mazda CX-3, Opel Mokka czy Toyota C-HR.

Kona pojawiła się w sprzedaży w Korei, a wkrótce zadebiutuje w Europie i Ameryce Północnej.

PD

Przeczytaj również
Popularne