BMW miało jedną z najbardziej okazałych ekspozycji na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Na powierzchni 10 500 m2 marka z Monachium pochwaliła się dużą liczbą prototypów, które są zapowiedzią licznych rynkowych nowości.
Już na wejściu na stoisko BMW mocnym akcentem był prototyp nowego roadstera marki nazwany Concept Z4. Debiut produkcyjnej wersji planowany jest na 2018 rok. W tym samym roku ma się pojawić w ofercie nowa generacja BMW serii 8, którego zapowiedzią było piękne coupe Concept 8.
BMW poinformowało, że w roku 2025 w ofercie będzie mieć 25 modeli ze zelektryfikowanym napędem, w tym 12 z napędem stricte elektrycznym. Zatem takie modele dominowały wśród nowości na ekspozycji niemieckiej marki. BMW pochwaliło się efektownym elektrycznym sedanem coupe i Vision Dynamics, który w niedalekiej przyszłości mógłby rywalizować m.in. z Teslą Model S. Prototyp niemieckiej marki ma osiągać prędkość od 0 do 100 km/h w 4 sekundy i na jednym ładowaniu przejeżdżać ok. 600 km.
Jednym z bardziej intrygujących modeli na stoisku BMW był luksusowy SUV - Concept X7 iPerformance. Prototyp wykorzystuje napęd typu plug-in, może przewozić sześć osób i zadebiutuje w wersji produkcyjnej również w przyszłym roku. Ten potężny SUV ma długość 502 cm, szerokość 202 cm oraz wysokość 180 cm. Jego rozstaw osi wynosi 301 cm. Do napędu tego modelu wykorzystywany jest układ hybrydowy, w którym 2-litrowa jednostka benzynowa współpracuje z motorem elektrycznym. Łącznie zapewniają one 320 KM i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Z pewnością jednak w gamie pojawią się znacznie mocniejsze silniki V6 i V8.
Dla managerów ważną premierą salonu była trzecia generacja BMW X3. W zestawieniu z poprzednikiem nowy SUV jest dłuższy (470,8 cm) i szerszy (189,1 cm). Rozstaw osi wynosi 286,4 cz, czyli 5,4 cm więcej niż w poprzedniku. Prześwit jak na luksusowego SUV-a jest akceptowalny i wynosi 20,4 cm. W europejskiej ofercie znajdują się silniki benzynowe o mocy od 184 do 360 KM oraz diesle o mocy od 190 do 265 KM. Do tej pory niemiecka marka może się pochwalić sprzedażą ponad 1,5 mln szt. poprzedników. Obecna generacja już weszła do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, w których zresztą jest produkowana. W Europie pojawi się z początkiem 2018 roku.
Kolejną nowością frankfurckiej imprezy jest BMW i3s. To bardziej zadziorna i usportowiona odmiana modelu i3. Pojazd ten jest oferowany w żywszych kolorach, jest nieco szerszy i niższy. Silnik elektryczny modelu i3s oferuje wyższą o 10 kW moc (135 kW) oraz wyższy o 20 Nm maksymalny moment obrotowy (270 Nm). Samochód może jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h (klasyczne i3 - 150 km/h) oraz oferuje lepsze przyśpieszenia przy wyższych prędkościach.
Także Mini przymierza się do produkcji pojazdów elektrycznych. Ich zapowiedzią jest prototyp Mini Electric Concept. Wersja produkcyjna ma się pojawić w 2019 roku, czyli 60 lat po rozpoczęciu produkcji pierwszego Mini.