Podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, Hyundai zaprezentował zmodernizowany model Tucson. W odmłodzonym modelu pojawiły się stylistyczne zmiany wybranych elementów nadwozia, zmieniono gamę jednostek napędowych i rozbudowano wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W samochodzie zmieniono również układ tylnych świateł, a także przeprojektowano tylny zderzak i układ wydechowy.
Od momentu swojej premiery w 2015 roku, Tucson jest najlepiej sprzedającym się autem Hyundaia również w Europie. Nowy Tucson będzie oferowany z dwoma silnikami Diesla i dwoma benzynowymi, które zostały zmniejszone i unowocześnione w zakresie emisji CO2. Najmocniejszym napędem w gamie jest jednostka Diesla 2.0 o mocy 186 KM. Ten wysoce wydajny silnik, wyposażony w napęd na cztery koła, może być połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub opcjonalnie z nowo opracowaną, ośmiobiegową skrzynią automatyczną (8AT). Alternatywnie, klienci mogą wybierać między nowymi silnikami Diesla 1.6 o dwóch mocach: 115 KM oraz 133 KM. Oba silniki są dostępne z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Dla mocniejszej wersji Hyundai oferuje siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową (7DCT) i wybór pomiędzy napędem na przednie lub na cztery koła. Opracowana przez Hyundai skrzynia 7DCT to nowoczesna konstrukcja wpływająca na obniżenie zużycia paliwa, ograniczenie emisji CO2 oraz lepsze osiągi.
Nowy Tucson jest również dostępny z dwoma silnikami benzynowymi. 1,6-litrowy silnik GDI z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła, ma moc 132 KM. Z kolei jednostka 1,6 T-GDI o mocy 177 KM oferowana jest z 6-biegową skrzynią manualną lub 7DCT – w obu przypadkach, z napędem przednim lub na cztery koła. Silniki spełniają nowe normy emisji spalin Euro 6c.
W samochodzie znalazły się: asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu (FCA), asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), system kontroli poziomu uwagi kierowcy (DAW) i ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW). Pakiet bezpieczeństwa obejmuje także system kamer 360° (SVM), monitorujących otoczenie pojazdu podczas wykonywania manewrów. Jeszcze lepszą widoczność na drodze zapewniają dodatkowo podwójne reflektory LED, inteligentne światła drogowe (HBA) oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Korzystający z przednich czujników radarowych inteligentny tempomat (ASCC) utrzymuje stałą prędkość a także odległość przed poprzedzającym pojazdem, automatycznie przyspieszając lub hamując w zależności od potrzeby.