Najmniejszy model Hyundaia został poddany kuracji odmładzającej. W najnowszym wydaniu i10 wprowadzono wiele zmian stylistycznych, dokonano modyfikacji w zawieszeniu i układzie kierowniczym, wprowadzono nowe systemy bezpieczeństwa oraz multimedia.
Hyundai i10 ma np. nowy kaskadowy przedni grill w naturalnie zaokrąglonym, opływowym kształcie, który w przyszłości ma stać się cechą charakterystyczną modeli Hyundaia.
Z przodu nowego i10 rzuca się w oczy nowy zderzak i światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach nowego kaskadowego grilla, dzięki czemu wygląda on bardziej wyraziście. Ewolucję stylistyczną przeszedł także tylny zderzak – tylne światła są wykonane z lepszej klasy materiałów, dodano czarną wstawkę, a okrągłe tylne światła przeciwmgielne są dopasowane wyglądem do nowego przodu pojazdu. Listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości uzupełniają odmłodzony wizerunek nowego i10.
We wnętrzu i10 znajduje się nowa tapicerka w odcieniu. Klienci mają także do wyboru inne kolory tapicerki: niebieski, pomarańczowy, beżowy i czarny.
Również podwozie uległo zmianom, które poprawiają stabilność i właściwości jezdne. Między innymi zmodyfikowano przełożenie układu kierowniczego.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy i10 może być wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,25 l, napędzający przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni manualnej (standard) lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów (opcja). W sprzedaży jest także nowy i10 z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową.
Odmłodzonego i10 wyposażono w nowe funkcje komunikacyjne, które są zintegrowane w nowym systemie nawigacyjnym wyposażonym w siedmiocalowy ekran dotykowy. Funkcje Apple CarPlay i Android Auto oferują integrację, bezpieczną obsługę
i spójne działanie urządzeń przenośnych z systemem operacyjnym iOS lub Android. System nawigacyjny nowego i10 ma także siedmioletnią darmową subskrypcję na aktualizację map
i serwisu LIVE Services. Ten serwis zapewnia bieżące informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacje fotoradarów. i10 jest obecnie jedynym samochodem w klasie A, który zapewnia obsługę Android Auto, Apple CarPlay i LIVE Services w jednym systemie multimedialnym.
Hyundai i10 jest także bezpieczniejszy dzięki dwóm nowym funkcjom aktywnie zapobiegającym wypadkom: systemowi ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i systemowi ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS). Oba te systemy są oparte na przedniej kamerze wielofunkcyjnej. FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o zagrożeniu zderzeniem z innymi pojazdami na podstawie sygnałów otrzymanych z przedniej kamery. LDWS uaktywnia się jeśli kierowca niekontrolowanie zmienia pas ruchu przy prędkość samochodu powyżej 60 km/h. Alarm akustyczny rozlega się wtedy informując kierowcę o niebezpieczeństwie.
Od momentu swojej premiery w 2008 r. do lipca 2016 r. sprzedano około 670 000 egzemplarzy tego modelu.
Premiera nowego i10 odbędzie się w trakcie Międzynarodowego Salonu Samochodowego 2016 w Paryżu.
Hyundai