Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Hybrydowe Toyoty wybiera co drugi klient

 

Hybrydowe Toyoty stanowią już 46% sprzedaży japońskiego koncernu w Europie. W pierwszej połowie 2018 roku Toyota Motor Europe (TME) dostarczyła klientom 560 000 samochodów, o 6% więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. Wzrost sprzedaży firmy był dwukrotnie większy od wzrostu rynku, co spowodowało, że udział TME w rynku nowych samochodów w Europie zwiększył się do 5% (+ 0,1 punktu procentowego).

W pierwszym półroczu nabywców znalazło 257 000 samoładujących się hybryd – o 23% więcej rok do roku. Oznacza to, że hybrydowe Toyoty stanowią obecnie 46% całkowitej sprzedaży TME, zaś w Europie Zachodniej ich udział sięgnął już 58%.

Wprowadzenie na rynek crossovera Toyota C-HR okazało się ogromnym sukcesem i przyczyniło się do wzrostu popularności hybryd na kontynencie. Aż 85% egzemplarzy tego modelu opuszczających salony ma napęd hybrydowy. To tylko jeden z przykładów zwracania się klientów Toyoty w stronę elektromobilności. Do wzrostu popularności hybryd przyczyniły się także rekordowe wyniki Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid i RAV4 Hybrid.

„Bardzo nas cieszą silne wzrosty w pierwszej połowie roku, które zawdzięczamy udanej strategii elektryfikacji napędów. Nasza gama samoładujących się hybryd zawiera 16 modeli i odpowiada za 46% całkowitej sprzedaży. Spodziewam się, że do końca roku utrzymamy ten trend i 2018 rok będzie bardzo udany tak pod względem wzrostu całkowitej sprzedaży, jak i rosnącej popularności hybryd” – skomentował dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Marka Toyota zakończyła pierwsze półrocze z wynikiem 521 200 egzemplarzy, co przekłada się na wzrost o 6% rok do roku. Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Yaris (123 300 egz.) Toyota C-HR (78 400 egz.) oraz Auris (66 000 egz.). Największe wzrosty zanotowały wodorowa Toyota Mirai (+115%), PROACE Verso (+73%), Yaris Hybrid (+40%) i Toyota C-HR Hybrid (+28%).

Hybrydowe Toyoty trafiły do 232 700 kierowców, to aż o 25% większa liczba niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej hybrydowe Toyoty stanowią 55% sprzedaży marki, w Europie Wschodniej 11%, zaś miks hybryd w sprzedaży Toyoty na całym kontynencie to 45%. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi są Toyota C-HR Hybrid (67 200 egz.), Yaris Hybrid (66 300 egz.), oraz Auris Hybrid (49 600 egz.).

Liczba kupionych przez polskich kierowców hybryd Toyoty w pierwszym półroczu wyniosła 8 200 aut, a ich udział w całkowitej sprzedaży marki to 27%. Łącznie od premiery pierwszego modelu hybrydowego w polskich salonach Toyota sprzedała ponad 39 800 tych samochodów.

Sprzedaż Toyoty w Europie, I poł. 2018 roku

Źródło, Toyota

Przeczytaj również
Popularne