W grudniu 2016 roku podczas spotkania gwiazdkowego Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych (SKFS) miała miejsce prezentacja narzędzia informatycznego firmy OMK Solution Sp. z o.o służącego do zarządzania procesem likwidacji szkód.
Było to spotkanie podsumowujące kilkumiesięczny okres współpracy pomiędzy SKFS i OMK Solution w zakresie przystosowania narzędzia w postaci Platformy IT – Mobile Solution do potrzeb i oczekiwań Fleet Managerów zrzeszonych w SKFS w zakresie zarządzania procesami likwidacji szkód komunikacyjnych.
W trakcie warsztatów Członkowie SKFS mieli możliwość zapoznania się z rozwiązaniem prezentowanym przez OMK Solution, które w procesach zarządczych związanych z likwidacją szkód komunikacyjnych wykorzystuje nowoczesne technologie informatyczne oraz urządzenia mobilne. Celem wspólnych warsztatów była ocena przydatności tego typu rozwiązań dla osób zajmujących się zarządzaniem procesami likwidacji szkód w firmach.
W okresie wspólnej pracy nad projektem Członkowie Grupy Roboczej wnieśli szereg cennych uwag do prezentowanego rozwiązania, które dzięki temu stało się bardziej funkcjonalnym oraz użytecznym dla Fleet Managera.
W ocenie Piotra Wagnera, lidera Grupy Roboczej, członka SKFS prezentowane przez OMK Solution narzędzie jest rozwiązaniem ułatwiającym i standaryzującym całość procesu likwidacji szkody od momentu rejestracji szkody komunikacyjnej przez użytkownika pojazdu na Platformie IT, poprzez monitorowanie i sparametryzowanie całego procesu naprawy pojazdu łącznie z jego wydaniem użytkownikowi. Lider Grupy Roboczej zwrócił również uwagę na szeroki wybór wskaźników analitycznych pozwalających m.in. na bezpośrednie porównanie pracy warsztatów z sieci naprawczej jak również dostarczających istotnych danych szkodowych dotyczących charakteru zdarzeń oraz struktury szkód.
Źródło: SKFS