Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne motywy tegorocznego XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 6 grudnia br. w Warszawie. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych, czyli:
- serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
- dealerów samochodów,
- rzeczoznawców,
- likwidatorów szkód,
- towarzystw ubezpieczeniowych,
- firm flotowych,
- firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.
W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.
Dlatego podczas tegorocznego spotkania porozmawiamy m.in. o:
„Złoty Zderzak” i „Złota Lakiernia”
To dwa plebiscyty, których rozstrzygnięcia będzie miało miejsce pod koniec grudniowego spotkania. Przypomnijmy, że w roku ubiegłym (2015) zdobywcą „Złotej Lakierni” została firma AUTO MIRAS, Autoryzowany Serwis samochodowy z Żukowa. Natomiast pierwsze miejsce w konkursie „Złoty Zderzak” zajęła firma STU Ergo Hestia.
Konkurs „Złoty Zderzak” jest odpowiedzią na potrzebę poprawy relacji rynkowych między towarzystwami ubezpieczeniowymi a serwisami blacharsko – lakierniczymi. Badanie to obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód i przeprowadzane jest we współpracy z Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. – W tegorocznej edycji badania oceniane będą m.in.: ogólna jakość współpracy; poziom kompetencji i rzetelność; sprawność przebiegu likwidacji szkód; prawidłowość i szybkość wypłat; uznawanie stawek RBG; uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego; liczba skarg, odwołań i pozwów. Badanie zostanie przeprowadzone metodą mixed-mode łączącą zestandaryzowane wywiady telefoniczne z ankietą on-line. Przebadane zostaną zarówno warsztaty posiadające autoryzacje producentów samochodów, jak i niezależne – mówi Marek Garlicki, Kierownik Projektu, INDICATOR
Z kolei „Złota Lakiernia” to wybór przez jury najlepszego warsztatu blacharsko–lakierniczego, wyróżniającego się na rynku, przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi klienta oraz dbałości o środowisko i bezpieczeństwo pracy.
Dlatego jeżeli Państwa serwis blacharsko-lakierniczy:
Aby zgłosić swój udział w konkursie należy: