Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Grudniowe, XI Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych w Warszawie

Mniej napraw a szara strefa. Legalizacja używanych części oryginalnych. Czy Towarzystwa Ubezpieczeniowe zawarły zmowy cenowe? To główne motywy tegorocznego XI Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się 6 grudnia br. w Warszawie. Forum dedykowane jest dla całej grupy podmiotów z procesu likwidacji szkód komunikacyjnych, czyli:

 - serwisów mechanicznych i blacharsko–lakierniczych,
- dealerów samochodów,
- rzeczoznawców,
- likwidatorów szkód,
- towarzystw ubezpieczeniowych,
- firm flotowych,
- firm dostarczających części, narzędzia, materiały i oprogramowanie dla serwisów.

W tym roku organizator, Polska Izba Motoryzacji położyła nacisk na problematykę niełatwą, od lat drążącą sektor napraw blacharsko – lakierniczych.

Dlatego podczas tegorocznego spotkania porozmawiamy m.in. o:


  • Niezależnych serwisach blacharsko-lakierniczych wobec konkurencji ze strony zorganizowanych sieci naprawczych stosujących zaniżoną wartość kalkulacji i wypłat kosztorysowych realizowanych przez TU.

  • Przejmowaniu (w przypadku szkody) przez firmy ubezpieczeniowe po okresie gwarancji klientów od dealerów i kierowanie do „swoich” serwisów.

  • Patologiach w sprzedaży ubezpieczeń przez T.U., Brokerów, Dealerów, Firmy Leasingowe, Multiagencje.

  • Leczeniu poszkodowanych w wypadkach drogowych – kto poniesie faktyczne koszty – warsztat czy T.U.? Ile warsztat jest w stanie przyjąć nowych obciążeń i jakie mogą być tego konsekwencje dla napraw samochodów i bezpieczeństwa uczestników ruchu?

Z racji utraty zaufania serwisów do organizacji reprezentujących rynek motoryzacyjny zmusił PIM do bezpośredniego kontaktu z posiadaczami pojazdów z nową ofertą pt. „Platforma PIM – wylicz samodzielnie wartość szkody komunikacyjnej” „Kalkulacja dla Kowalskiego”.

„Złoty Zderzak” i „Złota Lakiernia”

To dwa plebiscyty, których rozstrzygnięcia będzie miało miejsce pod koniec grudniowego spotkania. Przypomnijmy, że w roku ubiegłym (2015) zdobywcą „Złotej Lakierni” została firma AUTO MIRAS, Autoryzowany Serwis samochodowy z Żukowa. Natomiast pierwsze miejsce w konkursie „Złoty Zderzak” zajęła firma STU Ergo Hestia.

Konkurs „Złoty Zderzak” jest odpowiedzią na potrzebę poprawy relacji rynkowych między towarzystwami ubezpieczeniowymi a serwisami blacharsko – lakierniczymi. Badanie to obejmuje szereg zagadnień z procesu likwidacji szkód i przeprowadzane jest we współpracy z Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. – W tegorocznej edycji badania oceniane będą m.in.: ogólna jakość współpracy; poziom kompetencji i rzetelność; sprawność przebiegu likwidacji szkód; prawidłowość i szybkość wypłat; uznawanie stawek RBG; uznawanie kosztu za wynajem samochodu zastępczego; liczba skarg, odwołań i pozwów. Badanie zostanie przeprowadzone metodą mixed-mode łączącą zestandaryzowane wywiady telefoniczne z ankietą on-line. Przebadane zostaną zarówno warsztaty posiadające autoryzacje producentów samochodów, jak i niezależne – mówi Marek Garlicki, Kierownik Projektu, INDICATOR

Z kolei „Złota Lakiernia” to wybór przez jury najlepszego warsztatu blacharsko–lakierniczego, wyróżniającego się na rynku, przy zachowaniu najwyższej jakości obsługi klienta oraz dbałości o środowisko i bezpieczeństwo pracy.

Dlatego jeżeli Państwa serwis blacharsko-lakierniczy:


  • wyróżnia się spośród innych na rynku lokalnym

  • jest nastawiony na najwyższą jakość obsługi klienta

  • cechuje go dbałość o środowisko i bezpieczeństwo pracy.

Ten konkurs jest dla Państwa!

Aby zgłosić swój udział w konkursie należy:


  • wypełnić ankietę zgłoszeniową

  • załączyć zdjęcia obiektu

  • wyrazić zgodę na ewentualną wizytę Jury konkursowego.
Na stronie: www.forumubezpieczen.com znajdziecie:

- szczegółowy program - formularz uczestnictwa, - „Złota Lakiernia” – formularz zgłoszeniowy, - „Złoty Zderzak” – ankieta.

Przeczytaj również
Popularne