Marka DS nie przestaje zaskakiwać. Premierowy DS 3 Crossback, tak jak modele DS 7 Crossback oraz DS 5, intryguje niebanalnym wyglądem i nietuzinkowymi detalami. To również jeden z pierwszych modeli koncernu PSA, którego zamówimy również w wersji wyłącznie elektrycznej.
DS 3 Crossback nie jest już 3-drzwiowym coupe, a, zgodnie z modą, 5-drzwiowym crossoverem. Nowy model powstał w oparciu o nową płytę modułową CMP, na której już niedługo zadebiutuje nowy Peugeot 208, a nieco później nowy Opel Corsa. Pojazd ma długość 411,8 cm, a więc jest zaliczany do segmentu B-SUV premium, gdzie w założeniu ma konkurować np. z Audi Q2 czy Mini Countryman, ale w naszym odczuciu stanowi on konkurencję np. dla Hyundaia Kona.
DS 3 Crossback przykuwa uwagę nietypowo poprowadzoną linią boczną nadwozia, oryginalnymi w kształtach kloszami reflektorów pod którymi zastosowano reflektory Matrix LED z 15-segmentami diod. Klamki wysuwają się z nadwozia dopiero w momencie jak zbliżymy się do samochodu z kluczykiem. Podobne rozwiązanie znajdziemy m.in. w Jaguarze I-Pace, Range Roverze Velar i...Teslach.
Niezwykle oryginalne jest również wnętrze. Wyjątkowy styl pojazdu podkreślają liczne romby, trapezy i trójkąty, które dostrzeżemy w wielu oryginalnych detalach. Producent daje oczywiście możliwość wykończenia wnętrza przy użyciu różnorodnych wysmakowanych i gustownie zestawionych materiałów, dzięki czemu każde wnętrze może uzyskać własny niepowtarzalny charakter.
Ale wróćmy do "elektryka". Producent zapowiada, że gamie znajdzie się wersja całkowicie elektryczna nazwana E-Tense, która będzie oferowana od drugiej połowy 2019 roku. Wariant elektryczny będzie napędzany silnikiem o mocy 100 kW, który pozyskuje energię z baterii litowo-jonowych o pojemności 50 kWh umieszczonych pod podłogą. W cyklu WLTP jego zasięg wynosi zatem ok. 300 km. Samochód ten przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Warto dodać, że francuski crossover będzie mógł być ładowany z ładowarek o mocy nawet 100 kW.
Wcześniej, bo już pod koniec tego roku, w ofercie pojawi się DS 3 Crossback z klasycznymi silnikami spalinowymi. Pod maską DS 3 Crossback znajdziemy silniki benzynowe PureTech o mocach 100, 130 lub 155 KM. Ten ostatni jest nowością PSA, która będzie współpracować wyłącznie z 8-biegowymi skrzyniami automatycznymi EAT8. W gamie znajdziemy też Diesla 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM. Te jednostki to jednak etap przejściowy, gdyż wszystkie mają zniknąć spod masek modeli DS do 2025 roku. Od tego momentu wszystkie DS-y będą napędzane wyłącznie silnikami hybrydowymi plug-in oraz motorami elektrycznymi.
PD