Marka Hyundai odnotowała 11,1% wzrost wartości w porównaniu do roku ubiegłego, a jej wartość jest obecnie szacowana na poziomie 12,55 miliarda dolarów. Tym samym Hyundai wyprzedził cztery inne, uznane w świecie marki.
Hyundai Motor zajmuje aktualnie 35. miejsce w rankingu największych marek globalnych, opracowanym przez specjalistów niezależnej agencji Interbrand. W zestawieniu marek motoryzacyjnych, Hyundai również awansował i jest obecnie na 6.pozycji, wyprzedzając takich silnych graczy, jak: Audi, VW, Nissan, Porsche.
Rynkowe sukcesy modeli: Creta, Sonata i Tucson, a także wzmocnienie komunikacji filozofii marki Modern Premium, przyczyniły się do zrealizowania przez Hyundaia globalnej sprzedaży na poziomie 5 milionów samochodów. Kontynuacja ekspansji Hyundaia widoczna będzie także w nowych dla marki obszarach – samochodów ekologicznych, dzięki wprowadzeniu modelu IONIQ w trzech wersjach silnikowych oraz aut sportowych, w ramach nowej linii modelowej N.
Hyundai - ranking Interbrand na przestrzeni ostatnich 10 lat.
Rok | Miejsce w rankingu ogólnym | Wartość marki ($mld) |
2016 | 35 | 12.5 |
2015 | 39 | 11.3 |
2014 | 40 | 10.4 |
2013 | 43 | 9.0 |
2012 | 53 | 7.5 |
2011 | 61 | 6.0 |
2010 | 65 | 5.0 |
2009 | 69 | 4.6 |
2008 | 72 | 4.8 |
2007 | 72 | 4.5 |
2006 | 75 | 4.1 |
Top 10 – marki motoryzacyjne
Miejsce | Marka | Wartość marki ($mld) |
1 | Toyota | 53.6 |
2 | Mercedes-Benz | 43.5 |
3 | BMW | 41.5 |
4 | Honda | 22.1 |
5 | Ford | 12.9 |
6 | Hyundai | 12.5 |
7 | Audi | 11.8 |
8 | VW | 11.4 |
9 | Nissan | 11.0 |
10 | Porsche | 9.5 |
Ranking Interbrand powstaje w oparciu m.in. o wynik finansowy firmy oraz działania marketingowe.
Hyundai