Fabryka Renault w Batilly uroczyście przekazała 2,5-milionowego Mastera przedstawicielom firmy TP Teltech. Firma TP Teltech Sp. z o.o. należy do Grupy Kapitałowej Orange Polska S.A. i zajmuje się dostarczaniem rozwiązań telekomunikacyjnych i teleinformatycznych. Flota TP Teltech składa się aktualnie z ok. 850 samochodów, z czego ponad 50% stanowią samochody z Grupy Renault.
Marka Renault od 1998 roku utrzymuje pozycję lidera w segmencie lekkich samochodów dostawczych w Europie*. Na rynku samochodów dostawczych wśród najpopularniejszych modeli, licząc od początku roku, Renault Master zajmuje drugie miejsce po modelu Fiat Ducato. W okresie od stycznia do maja 2017 roku sprzedano łącznie 2672 samochody Renault Master i Master Bus.
Podwozia do zabudowy
Renault Master w Polsce, niezmiennie od 2009 roku, jest liderem w segmencie podwozi
do zabudowy, osiągając ponad 33% udziału. Samochody Renault stanowią doskonałą bazę pod zabudowę. Oferta zabudów specjalistycznych obejmuje ponad milion możliwości dzięki bogatej ofercie produktowej przygotowanej we współpracy z najlepszymi firmami nadwoziowymi w Polsce.
W Raporcie Samochodów Używanych DEKRA 2017, Renault Master zwyciężyło już po raz drugi, jako najbardziej niezawodny samochód w klasie samochodów dostawczych, zdobywając dwukrotnie pierwsze miejsce w kategorii od 0 do 50 000 km i od 50 000 do 100 000 km.
Fabryka w Batilly
Renault Master jest produkowane w fabryce Batilly, będącej jednocześnie największym na świecie zakładem produkującym ten model. Fabryka Renault w Batilly specjalizuje się
w produkcji dużych furgonów dla firm: Renault, Nissan, General Motors oraz Renault Trucks.
Batilly jest jedną z trzech fabryk produkujących samochody dostawcze Renault we Francji. Aktualnie fabryka produkuje model Master dla marek Renault oraz Renault Trucks (64%),
a także model Nissan NV400 i Opel/Vauxhall Movano. Na rynki europejskie poza Francją trafia 73% produkcji. Największymi odbiorcami są Niemcy, Wielka Brytania oraz Polska. W ciągu ostatnich trzech lat produkcja fabryki wzrosła o 43%. Fabryka co roku bije rekordy produkcji,
w 2016 roku było to 132 825 samochodów.
Renault Master produkowane jest w ponad 350 kombinacjach/wersjach nadwoziowych
i silnikowych, z napędem przednim oraz tylnym, z dopuszczalną masą całkowitą do 4,5 t. Pod koniec 2017 roku przewidziane jest wprowadzenie wersji z napędem eklektycznym
– Master Z.E.