Mamy to. A w zasadzie ma to Toyota. Po raz pierwszy w historii japońska marka w jednym tylko roku sprzedała ponad 104 tys. samochodów na polskim rynku. A to dane z 10 grudnia.
Nieprzerwanie od pięciu lat Toyota jest liderem sprzedaży nowych aut w Polsce i odebrała ten tytuł od innego wieloletniego lidera, czyli Skody. W 2024 roku zapowiada się jednak szczególnie. Do 10 grudnia klienci zarejestrowali już łącznie 104 156 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty. To pierwsze sześciocyfrowe osiągnięcie Toyoty od rozpoczęcia działalności w Polsce i zdecydowanie lepszy wynik niż w ubiegłym roku – w poprzednich pełnych 12 miesiącach klienci odebrali z salonów „zaledwie” 98 021 aut.
A to dane przygotowane i udostępnione przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego od stycznia tylko do 10 grudnia. Na bicie kolejnych rekordów pozostało 21 dni. Bez nich Toyota osiągnęła już wynik o ponad 6% lepszy niż w całym 2023 roku.
Czy za sukcesem stoi brak samochodów elektrycznych w gamie? Oprócz Toyoty BZ4X, jak na razie toyota nie ma takich napędów, konsekwentnie stawiając na hybrydy. Ale i to się zmieni, bo już na horyzoncie jest mały elektryk, czyli Toyota Urban Cruiser. Więcej o elektrycznym maluchu Toyoty piszemy TUTAJ.
Ten rok był dla nas szczególnie trudny. Wszystkie liczące się na rynku marki dysponowały już pełną dostępnością swoich modeli. Potrafiliśmy jednak szybko reagować i utrzymać bardzo korzystne oferty na nasze auta. Yaris, rodzina Corolli, RAV4, nowa generacja Toyoty C-HR pozostały najchętniej wybieranymi Toyotami. Dużym i bardzo miłym zaskoczeniem jest Yaris Cross, który powoli staje się bardziej popularny od klasycznego Yarisa hatchback.
Naszym mocnym punktem okazała się różnorodność napędów. Tu królowały klasyczne hybrydy, ale coraz więcej osób sięgało po hybrydy plug-in. To właśnie do nich będzie należał kolejny rok. Nowe obostrzenia emisyjne przy regulacjach CAFE spowodują, że będziemy musieli mieć super oferty na te auta. Zresztą, mocną ofertę mamy już dziś — do 31 grudnia trwa wyprzedaż rocznika 2024 - powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.
Dla Toyoty szczególnie imponujący był początek grudnia. W pierwszych 10 dniach ostatniego miesiąca roku na drogi wyjechało 4724 aut tej marki, co jest rezultatem aż o 93% lepszym niż w pierwszej dekadzie grudnia 2023.
Średnia liczba zarejestrowanych aut każdego dnia w przypadku Toyoty wynosi 675 egzemplarzy. To wyniki zdecydowanie lepsze niż dwie kolejne marki w zestawieniu razem wzięte.
Toyota jest także liderem sprzedaży flotowej i indywidualnej. Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych w ciągu jedenastu miesięcy tego roku (więcej pisaliśmy TUTAJ) była Toyota Yaris Cross (8 239 szt.; +32,10%), na drugim miejscu — KIA Sportage (7 256 szt.; +47,48%), na trzecim — Toyota C-HR (6 163 szt.; +64,48%), dalej – Dacia Duster (5 120 szt.; +31,52%), a na piątym – Toyota Yaris (4 708 szt. +7,15%).
Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (21 835 szt.; +5,23%). Na drugim miejscu plasuje się Skoda Octavia (14 354 szt.; +18,06%), dalej Toyota Yaris (8 236 szt.; +1,78%) i Hyundai Tucson (7 805 szt.; +31,49%). Czołową piątkę zamyka Toyota C-HR (6 858 szt.; +14,66%).