Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Renault Talisman - Wygodny i pojemny

Krótkie obcowanie z samochodem nie pozwala na jego pełną ocenę. Pierwsze wrażenie często jest jednak ważne, a w przypadku odmiany kombi modelu Talisman będzie pozytywne.

W czerwcu br. polskie przedstawicielstwo Renault zaprezentowało odmianę kombi modelu Talisman. Podano, o tym już wcześniej wspominaliśmy, że zainteresowanie odbiorców europejskich samochodami segmentu D zmniejsza się, co jest wynikiem popularności tzw. SUV-ów, czyli pojazdów osobowo-terenowych. Renault jednak kontynuuje ofertę pojazdu z tego segmentu, a w przypadku kombi nazywanego Grandtour liczy na zadowalającą sprzedaż. A to dlatego, że kombi łączy właściwości wygody jazdy znamienne dla sedanów segmentu D z dużą przestrzenią użyteczną. Nie powtórzy natomiast błędu popełnionego w przypadku Laguny i nie zaoferuje nadwoziowej odmiany coupe, która raczej nie interesowała nabywców.
Grandtour, podobnie jak sedan, wytwarzany jest w unowocześnionym zakładzie zlokalizowanym w Douai na północy Francji. To unowocześnienie fabryki obejmujące metody wytwarzania, a więc popularnie nazywane technologią, sprawiło, że pojazd w odbiorze wzrokowym wygląda na lepiej wykonany od Laguny, pod względem zastosowanych materiałów i jakości montażu. Obie odmiany nadwoziowe Talismana zbudowano stosując daleko posuniętą unifikację konstrukcyjną. Mają zbliżone wymiary zewnętrzne, w tym duże rozstawy: osi 2,81 m i kół 1,61 m, przyczyniają się do uzyskania dużo miejsca użytecznego oraz stabilności pojazdu w ruchu. Części przednie nadwozi sedan i kombi mają też zbliżone wzornictwo, natomiast część tylna kombi wyróżnia się poziomo przeprowadzoną linią dachu aż do tylnej ściany. I, co interesujące, nie tworzy pudełkowatego kształtu nadwozia, lecz smukłą, estetyczną linię w bocznym widoku. Ściany przednia i tylne są ozdobione chromowanymi akcentami i dużą uwagę skoncentrowano na świetlnych elementach, których kształt i emitowana iluminacja wyróżniają ten model samochodu. A w ogóle to firma Renault podkreśla, że Talisman, także w odmianie kombi, to „nowe spojrzenie wzornicze”. Udane wzornictwo bryły nadwozia uzupełniono wyborem aż 10 kolorów lakieru nawierzchniowego i wszystkie kolory lakieru są powlekane powłoką bezbarwną chroniącą podstawowy lakier przed warunkami atmosferycznymi, a więc utratą połysku.

Talismana Grandtour podobnie jak jego odmianę sedan i Lagunę III wyposażono w system 4 Control, czyli skręt wszystkich kół.

Kombi Talismana na pewno zaliczymy do ścisłej czołówki w segmencie D pod względem obszerności wnętrza nadwozia. Na przykład odległość od siedziska do dachu z przodu wynosi 902 mm, a z tyłu 886 mm (o 30 mm więcej niż w sedanie). Wnętrze jest szerokie i dużo jest miejsca z tyłu, zarówno na biodra dla trzech osób, jak i na nogi, a w całym nadwoziu są liczne schowki na podręczne przedmioty. Najnowsze kombi Renault ma dużą przestrzeń bagażową, podstawowa (mierzona wg VDA) wynosi 572 dm3, a po złożeniu tylnej kanapy – 1681 dm3. Pokrywę bagażnika, czyli drzwi w tylnej ścianie, można otworzyć ruchem nogi wykonanym pod tylnym zderzakiem.
Kierowca może cieszyć się nie tylko ergonomicznie opracowanym miejscem pracy, ale i rozbudowanym centrum sterowania, wyposażonym w liczne funkcje wyświetlane na pionowym 7-calowym ekranie dotykowym lub w wyższych poziomach wyposażenia pojazdu na pionowym ekranie o przekątnej 8,7 cala. Istnieje też możliwość podłączenia urządzeń przenośnych i łączności. To centrum sterowania, określone R-Link 2, umożliwia też obsługę systemów wspomagających prowadzenie pojazdu.
Dynamika pojazdu zależy od zastosowanego silnika, a Renault oferuje ich wybór spośród trzech jednostek wysokoprężnych Energy dCi utworzonych przez zróżnicowaną moc 110, 130 i 160 KM oraz dwóch jednostek benzynowych Energy TCe o mocy 150 i 200 KM. Wszystkie te silniki, co podkreśla producent, spełniają wymagania normy Euro 6 w zakresie czystości spalin i zużywają niewiele paliwa. A ten o mocy 200 KM nadaje Talismanowi Grandtour najlepszą dynamikę, rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 7,9 s.
Talismana Grandtour podobnie jak jego odmianę sedan i Lagunę III wyposażono w system 4 Control, czyli skręt wszystkich kół. Do prędkości 60 km/h tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym do skrętu przednich kół i pojazd wykazuje zwiększoną zwrotność. Powyżej tej prędkości tylne koła zaczynają skręcać w tym samym kierunku co przednie koła i producent wskazuje, że wówczas: „zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność pojazdu i poczucie bezpieczeństwa”.

Kto testował: Zdzisław Podbielski

Co: Renault Talisman Grandtour

Gdzie: Józefów k. Warszawy

Kiedy: 7.06.2016

Ile: 100 km

Widoczna dobra jakość wykonania, wygoda jazdy, duża przestrzeń użyteczna i wybór spośród bogatego wyposażenia specyfikowanego w 4 poziomach.  

Nadmiernie rozbudowane systemy elektroniczne mogą wykazywać się usterkowością.

Przeczytaj również
Popularne