Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Porsche - W żywiole

Przyjemny ryk silników, zapach spalonej gumy oraz doznanie legendarnych możliwości samochodów Porsche podczas wielogodzinnych jazd w warunkach, do jakich zostały one stworzone – takie atrakcje czekały na dziennikarzy i klientów marki ze Stuttgartu na torze Poznań.

Satysfakcja klientów przez fascynację marką – to hasło będzie przyświecać marce Porsche w działaniach promocyjnych nad Wisłą. Przedstawił je przybyłym na tor Poznań gościom Rafał Markiewicz, nowy dyrektor Porsche w Polsce. Przy okazji nowy prezes pochwalił się wynikami sprzedaży marki w Polsce i planami na przyszłość. Mimo kryzysu, na polskim rynku producent ze Stuttgartu sprzedał o 18% więcej samochodów w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Według przedstawicieli marki, rynek polski nie jest jeszcze nasycony i perspektywy wzrostu są wysokie. Poza tym, pojawią się w ofercie kolejne odmiany 911., czyli 4 i 4S, a w przyszłym roku kompaktowy SUV premium – Macan – które z pewnością poprawią wyniki sprzedaży. Jednak nie to było głównym punktem programu…
Prawdziwe emocje zaczęły się chwilę później, kiedy to każdy z zaproszonych gości mógł zmierzyć się i doświadczyć perfekcji sportowych samochodów Porsche na torze – wszystko pod czujnym okiem doświadczonych instruktorów niemieckiej marki. Ci sami instruktorzy szkolą również klientów producenta ze Stuttgartu w ramach Porsche Sport Driving School, które wystartowało już w 1974 roku. Od tego czasu szkoła jazdy Porsche pomaga doskonalić umiejętności za kierownicą, uczy jeździć bezpieczniej, sprawniej reagować w niebezpiecznych sytuacjach. W jej ramach opracowano rozbudowany pakiet treningów dostosowany do kierowców o różnym poziomie umiejętności jazdy. Jazdy mogą się odbywać zarówno na własnych samochodach klientów, jak również pojazdach ośrodka szkoleniowego.
Program szkoleń obejmuje trzy podstawowe stopnie zaawansowania. Trening podstawowy – Precision – wprowadza uczestników w podstawy kierowania pojazdem, uczy prawidłowej pozycji za kierownicą, bezpiecznego pokonywania zakrętów czy hamowania awaryjnego. Kolejny etap – Performance – stawia na praktykę i precyzję wykonywanych ćwiczeń. Ukończenie dwóch etapów pozwala na udział w szkoleniu Master, w którym oprócz intensywnego i ciekawego programu już sama lokalizacja przyspieszy tętno. Trening odbywa się na torze testowym zlokalizowanym przy fabryce Porsche w Lipsku. Dla bardziej zaawansowanych kierowców są jeszcze treningi g-Force oraz Super Sport. W ofercie Porsche Sport Driving School są również treningi Classic-Cars skierowane do posiadaczy kilkudziesięcioletnich aut sportowych, a także specjalne szkolenia przygotowane z myślą o kobietach. W założeniu szkoleń jest wyuczenie umiejętności opanowania samochodu w sytuacjach krytycznych, w razie nieoczekiwanej sytuacji na drodze czy na śliskiej nawierzchni, a nie nauczenie kierowców szybkiej jazdy po mieście.
Równolegle podczas jazd testowych zainaugurowano specjalną ofertę leasingu dla marki Porsche: nabywca ma możliwość sfinansowania w leasingu wybranego modelu Porsche, np. dla modelu 911 jest to leasing 103%, dla Panamery 105% a dla Cayenne 107%. Takie wyliczenie obowiązuje przy leasingu na 36 miesięcy, 25% opłaty wstępnej i 1% wartości wykupu. W zależności od preferencji, klient może zawrzeć umowę na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy i, według swojego uznania, reguluje opłatę wstępną od 10 do 45% wartości auta. Wraz z nową ofertą Porsche Leasing jest dostępny pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych z promocyjną stawką w wysokości 2,7% wartości auta w pierwszym roku ubezpieczenia. W ramach pakietu assistance nabywca ma również zagwarantowany samochód zastępczy do 5 dni w przypadku awarii i 9 dni w przypadku szkód albo kradzieży.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Porsche 911 Carrera S/Porsche Boxster

Gdzie: Warszawa–Poznań

Kiedy: 15.09.2012

Ile: 400 km

Przeczytaj również
Popularne