Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Iveco Stralis

Jeżeli przepowiednie Majów się nie sprawdzą i 21 grudnia koniec świata jednak nie nastąpi, to w 2013 roku Iveco Stralis Hi-Way będzie mogło z dumą jeździć po światowych trasach, dzierżąc tytuł Truck of the Year 2013.

Włoska ciężarówka tytuł otrzymała podczas 64. targów pojazdów użytkowych, które odbyły się w Hanowerze. „Jesteśmy dumni z tej nagrody. Nowy Stralis może być stawiany za wzór efektywności, jakości i wartości dla klienta. Pojazd jest efektem wprowadzania w życie zmodyfikowanej strategii naszej firmy, zgodnie z którą staramy się być blisko klientów i dostarczać im znakomite produkty” – powiedział odbierający nagrodę Alfredo Altavilla, prezes Iveco.
Cała sztuka powiedzieć coś, żeby nie powiedzieć nic. Bo co oznacza, że potężny samochód ciężarowy ma być bliżej klienta? Stąd rzut oka na uzasadnienie 25 jurorów, którzy ten tytuł włoskiemu koncernowi przyznali: „W najwyższym stopniu przyczynia się do podnoszenia efektywności transportu drogowego pod kilkoma względami, takimi jak: zużycie paliwa, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, komfort i ograniczone oddziaływanie na środowisko”. Od razu widać, że dziennikarze są bardziej konkretni.

Skrót dobrze nam znany
Na łamach miesięcznika „Fleet” często posługujemy się skrótem TCO. Mile mnie zaskoczyło, kiedy zobaczyłem, że jednym z największych atutów Stralisa jest obniżony całkowity koszt użytkowania. Jak wyczytaliśmy na stronie producenta: Dzięki jakości produktu, a także ofercie zintegrowanych usług, takich jak: program pomocy drogowej, zarządzanie flotą czy szkolenie kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, całkowity koszt użytkowania nowego Stralisa może być niższy nawet o 4%, przy założeniu eksploatacji ciągnika na trasach międzynarodowych i przebiegach 130 000 kilometrów rocznie przez cztery lata.
Taka oszczędność to efekt kilku czynników. Na pewno jednym z nich jest nowoczesny silnik Cursor FTP, ale jak od kilku lat wiadomo, sam silnik nie spełni wyśrubowanych norm emisji spalin. Wyjątkowy system selektywnej redukcji katalitycznej High Efficiency SCR (HI-eSCR), opatentowany i produkowany przez FPT Industrial, sprawia, że Stralis jest jedynym ciężkim pojazdem na rynku spełniającym normy emisji Euro 6 bez układu recyrkulacji spalin (EGR). Jak zapewnia producent, technologia Hi-eSCR nie powoduje wzrostu zużycia paliwa.

Coś dla kierowcy
Oczywiście, zmieniono, chociaż nie radykalnie, zewnętrzny wygląd kabiny. Zmiany nie są podyktowane nadejściem nowych trendów, ale poprawą aerodynamiki. Z kolei wygląd wnętrza to efekt żmudnych rozmów z dealerami i klientami, aby ergonomia kabiny była jak najlepsza. Wśród rozwiązań dostępnych wraz z nowym Stralisem znalazł się również unikatowy system oceny stylu jazdy (DSE), czyli narzędzie pozwalające kierowcy doskonalić styl jazdy w czasie rzeczywistym. Ponadto program podłączony do systemu IVECONNECT FLEET pozwala dyspozytorowi parku pojazdów na zdalną ocenę wyników poszczególnych kierowców.

Stralis w roku 2013 będzie najlepszą ciężarówką w Europie. Proszę powiedzieć, czy taki tytuł może realnie przełożyć się na sprzedaż i co tak naprawdę wyróżnia nowego Stralisa?

Michał Fersten marketing & product manager Iveco Poland

Nowy Stralis Hi-Way, reprezentujący segment ciężki w ofercie Iveco, otrzymał tytuł „Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2013”. Pojazd został wyróżniony doroczną nagrodą przyznawaną przez 25 czołowych europejskich czasopism poświęconych autom użytkowym, ponieważ – zdaniem jury – „w najwyższym stopniu przyczynia się do podnoszenia efektywności transportu drogowego pod kilkoma względami, jak: zużycie paliwa, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, komfort i ograniczone oddziaływanie na środowisko”. Podstawowe atuty nowego Stralisa Hi-Way to znacznie obniżony całkowity koszt użytkowania pojazdu (TCO) oraz system redukcji katalitycznej HI-eSCR opracowany przez firmę FPT Industrial.
Dzięki jakości produktu, a także ofercie zintegrowanych usług, takich jak: program pomocy drogowej, zarządzanie flotą czy szkolenie kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, całkowity koszt użytkowania nowego Stralisa może być niższy nawet o 4%, przy założeniu eksploatacji ciągnika Stralis Hi-Way na trasach międzynarodowych i przebiegach 130 000 kilometrów rocznie przez cztery lata.
Silniki Cursor FPT Industrial montowane w nowym Stralisie charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i znakomitymi osiągami. Unikatowy system selektywnej redukcji katalitycznej High Efficiency SCR (HI-eSCR), opatentowany i produkowany przez FPT Industrial, sprawia, że Stralis jest jedynym ciężkim pojazdem na rynku spełniającym normy emisji Euro 6 bez układu recyrkulacji spalin (EGR). System High Efficiency SCR FPT Industrial zmniejsza emisję tlenków azotu o ponad 95%. Technologia oczyszczania spalin zastosowana przez FPT Industrial w pojazdach spełniających normę Euro 6 jest unikatowa i niespotykana u innych producentów, ponieważ umożliwia spełnienie rygorystycznych wymagań dotyczących ograniczenia emisji tlenków azotu bez zwiększania zużycia paliwa.
Nowy Stralis Hi-Way ma również gruntownie zmodernizowaną kabinę. Lepsza ergonomia i wyższy komfort to efekt ścisłej współpracy z dealerami, i klientami. Modyfikacje zewnętrznego wyglądu kabiny służyły przede wszystkim poprawie aerodynamiki pojazdu i tym samym zmniejszeniu zużycia paliwa. Nowości stylistyczne to, między innymi, zmieniony grill środkowy, przeprojektowane owiewki boczne oraz nowy spojler zderzaka.
Kierowca pojazdu może korzystać z: nowych, zaawansowanych i zintegrowanych usług telematycznych, innowacyjnego zestawu wskaźników z dostępem do funkcji z zakresu obsługi klienta, a także z najbardziej pionierskich rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo jak: elektronicznie sterowany układ hamulcowy (EBS) ze wspomaganiem hamowania awaryjnego, system ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDWS), ESP, adaptacyjny tempomat (ACC), diodowe światła do jazdy dziennej, udoskonalona funkcja podtrzymywania uwagi kierowcy (DAS) oraz zaawansowany system wspomagania hamowania awaryjnego. Wśród rozwiązań dostępnych wraz z nowym Stralisem znalazł się również unikatowy system oceny stylu jazdy (DSE), czyli narzędzie pozwalające kierowcy doskonalić styl jazdy w czasie rzeczywistym. Ponadto program podłączony do systemu IVECONNECT FLEET pozwala dyspozytorowi parku pojazdów na zdalną ocenę wyników poszczególnych kierowców. Wszystkie te czynniki w znaczący sposób przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że nie tylko szacowne grono dziennikarzy, ale również i nasi klienci docenią zalety nowego Stralisa Hi-Way. Klienci poszukują przede wszystkim solidnego produktu, który zapewni im efektywność. Stralis Hi-Way doskonale zaspokaja te potrzeby.


 

Kto testował: Tomasz Siwiński

Co: Iveco Stralis

Przeczytaj również
Popularne