Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Hyundai H350 - Ambitny gracz

H350 – tak nazywa się samochód dostawczy Hyundaia, którym koreański producent zamierza konkurować na europejskich rynkach z takimi tylnonapędowymi samochodami jak Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter czy IVECO Daily. Czy ten niespodziewany debiutant ma szansę zaistnieć na wymagającym europejskim rynku?

Hyundai miał już w europejskiej ofercie dostawcze modele H100 oraz nadal oferuje model H1, jednak nie odniosły one sukcesu rynkowego. Ich problemem były zbyt dalekowschodnie naleciałości w zakresie koncepcji, komfortu jazdy i praktyczności oraz niewielka liczba dostępnych wersji nadwoziowych. Teraz ma się to zmienić za sprawą debiutu pierwszego modelu o DMC 3,5 tony dedykowanego wyłącznie europejskim nabywcom, czyli H350. Według analiz Hyundaia na debiut nowego modelu wybrano idealny moment, ponieważ do 2019 roku sprzedaż w tym segmencie rynku wzrośnie w Europie o ok. 20%. Tym samym Hyundai ma szansę uszczknąć kawał rynkowego tortu.
Koreańczycy przy konstruowaniu modelu H350 nie eksperymentowali i postanowili nawiązać współpracę z koncernem, który już taki model ma w ofercie. Wybór padł na Mercedesa, stąd nie dziwi, że H350 jest podobny do modelu Sprinter, tak w zakresie koncepcji, detali nadwozia, jak i aranżacji wnętrza. Trzeba jednak przyznać, że Hyundai zmodernizował bardzo wiele elementów w tym samochodzie, począwszy od kształtów nadwozia i wnętrza, aż po zmianę rozstawów osi oraz zastosowanie innych silników i skrzyń biegów. Na razie jednak Koreańczycy do współpracy z Mercedesem oficjalnie się nie przyznają.
Model H350 będzie oferowany w trzech wersjach: furgon i podwozie pod zabudowę (o DMC 3,5 tony) oraz 14- lub 15-osobowy minibus (o DMC 4 tony). Jak dotąd Hyundai nie miał w swojej ofercie tak różnorodnej gamy modeli użytkowych, co umożliwi marce dotarcie do nowych grup nabywców. Z drugiej jednak strony, w zestawieniu z innymi europejskimi modelami dostawczymi gama wersji Hyundaia będzie wyglądać skromnie. Na przykład model H350 w wersji furgon na razie będzie dostępny w dwóch wersjach długości: 5,5 m oraz 6,2 m. Zależnie od wariantu Hyundai może przewozić od 10,5 do 12,9 m3 ładunków. Ładownia dostawczaka w najdłuższej wersji ma wymiary 378 x 179,5 x 195,5 cm, umożliwiając przewóz ładunku o masie nawet 1,4 tony i ciągnięcia przyczepy o masie 2,5 tony. Do napędu modelu H350 służy 2,5-litrowy diesel CRDi dostępny w dwóch wariatach mocy: 149 KM (373 Nm) oraz 170 KM (422 Nm). Obie wersje są standardowo wyposażone w manualne skrzynie o sześciu przełożeniach.
Nowy dostawczak Hyundaia jest produkowany przez turecką firmą Karsan, producenta minibusów i autobusów. Niestety, model H350 na razie nie trafi do polskiej oferty. Producent zamierza go sprzedawać od przyszłego roku najpierw na sześciu rynkach europejskich, tj. w Niemczech, Belgii, Szwajcarii, Austrii, we Włoszech oraz w Hiszpanii.

8. Hyundai

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Hyundai H350

Gdzie: Hannover

Kiedy: 24.09.2014

Ile: 0 km

Wykorzystanie dopracowanej konstrukcji jako bazę dla nowego modelu, praktyczne wnętrze i ładowania, komfortowe miejsce pracy kierowcy.

Brak w polskiej ofercie, skromna liczba wersji nadwoziowych.

Przeczytaj również
Popularne