Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Ford Kuga FL - Odświeżony SUV

Ciekawszy wygląd, nowy silnik, lepsze multimedia oraz szersza gama wersji to najważniejsze nowinki w odmłodzonym Fordzie Kuga.

Pięć lat po premierze druga generacja Forda Kugi doczekała się modernizacji. Nowy sześciokątny grill i zmienione reflektory z opcjonalną funkcją drogowych świateł adaptacyjnych, upodobniły przód Kugi do większego modelu Edge. Tył odświeżonego SUV-a rozpoznamy po lampach w nowym kształcie. Tak jak w innych modelach Forda gamę poszerzono o wersję ST Line oraz luksusową Vignale.
Istotne nowinki zawitały również do wnętrza. Znienawidzony przez wielu użytkowników system multimedialny SYNC 2 odszedł do lamusa. Zastąpił go znacznie bardziej intuicyjny system SYNC 3, który działa nawet dziesięciokrotnie szybciej niż poprzednik. Możemy go obsługiwać poprzez ekran dotykowy o przekątnej 6,5 lub 8-cali, zależnie od wersji. Pojawiła się też możliwość sterowania głosowego. Producent w odmłodzonym modelu zrezygnował z montażu klasycznej dźwigni hamulca ręcznego. Jej miejsce zajął elektryczny hamulec ręczny. Świeżości kabinie dodały również nowe wzory tapicerek.

Pod maską stosowane są silniki benzynowe 1.5 EcoBoost o mocy 120, 150 lub 182 KM, które, poza najmocniejszą wersją, współpracują z 6-biegowymi skrzyniami mechanicznymi. Topowy wariant przenosi napęd na koła poprzez 6-biegową skrzynię automatyczną. Naturalnie w gamie nie zabrakło też diesli: 1.5 TDCI/120 KM oraz 2.0 TDCI/150 oraz 180 KM. Ten pierwszy 120-konny silnik jest nowością w gamie Kugi. Dwie najmocniejsze jednostki mogą współpracować z 6-biegową skrzynią automatyczną PowerShift. Napęd na cztery koła jest dostępny w najmocniejszej wersji benzynowej oraz z dieslem 2.0 TDCI o mocy 150 i 180 KM.

Ceny odświeżonej Kugi zaczynają się od 99,05 tys. zł za model z silnikiem 1.5 EcoBoost 120 KM. Najtańsza Kuga z napędem na cztery koła to wydatek 116,2 tys. zł (2.0 TDCI/150 KM). Nowy w gamie wariant ST Line to koszt co najmniej 123,9 tys. zł. Wraz z nim otrzymujemy bardziej atrakcyjny, sportowy wygląd samochodu jednak pod maską nie znajdziemy 200-konnych i mocniejszych silników, tylko jednostki z podstawowej gamy. Nowością jest również luksusowa odmiana Vignale, której ceny zaczynają się od 135,3 tys. zł. Poza lepszym wyposażeniem i wykończeniem wraz z modelem Vignale otrzymujemy pakiet dodatkowych usług. Przekazanie nowego samochodu może się np. odbyć w dowolnym miejscu i czasie, serwis Forda sam odbiera od klienta samochód na przegląd serwisowy i oddaje go we wskazanym miejscu. Do tego właściciele serii Vignale mogą korzystać ze specjalnej całodobowej infolinii, dzięki której możemy się umówić m.in. na przegląd oraz uzyskamy informacje o wszystkich usługach dostępnych tylko dla nich.

Kto testował: Przemysław Dobrosławski

Co: Ford Kuga FL

Gdzie: Warszawa

Kiedy: 28.03.2017

Ile: 200 km

Dobrze zestrojone zawieszenie, pewne prowadzenie, dobre wyciszenie, zdecydowanie szybszy i bardziej intuicyjny system multimedialny.

Tworzywa kabiny nie zawsze najwyższej jakości, brak równej podłogi po złożeniu oparć kanapy.

Przeczytaj również
Popularne