Kompaktowy hatchback Nissana - Pulsar - budzi coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców. Nie mogło go więc zabraknąć w Długodystansowym Teście Flotowym. Do końca tego roku będzie on poddawany wnikliwej ocenie fleet managerów i innych specjalistów branży motoryzacyjnej.
Przed siedmioma laty Nissan zrezygnował z oferowania na rynku europejskim kompaktowych hatchbacków skupiając się na rozwoju produkcji crossovera Qashqai. Pałeczkę po Almerze próbowała przejąć Tiida (oznaczona kodem C11), ale ze względu na zbyt dalekowschodnie naleciałości model ten nie odniósł sukcesu. Niedawno jednak Nissan ocenił, że warto ponownie zainwestować i wprowadzić do oferty kompaktowego hatchbacka, jednak w bardziej zeuropeizowanym wydaniu. Tak powstał model Pulsar (C13).
Pulsara można nazwać mocno zmodyfikowanym europejskim wydaniem Tiidy drugiej generacji. Oba modele mają zatem tę samą płytę podłogową i szkielet nadwozia, ale europejscy inżynierowie postanowili np. wyraźnie zmienić kształty pojazdu (niektóre elementy jak okna i tylna klapa są identyczne) i detale wnętrza oraz wymienili gamę dostępnych jednostek napędowych.
Pulsar mocno wyróżnia się na tle segmentu rozstawem osi - 270 cm. To 5 cm więcej niż w Qashqaiu, 6,3 cm więcej niż w Golfie i aż 10 cm więcej niż w Aurisie. Kompakt Nissana jest równolegle przeciętnie 10 cm dłuższy od swoich najważniejszych rynkowych rywali (438,5 cm) oraz wyraźnie od nich wyższy. Jego wysokość 152 cm to co prawda 7 cm mniej niż Qashqaiu, ale równocześnie 6 cm więcej niż np. w Toyocie Auris i Peugeocie 308. W efekcie nie ma na rynku pojazdu kompaktowego o tak obszernym wnętrzu, zwłaszcza jeśli usiądziemy na tylnej kanapie.
Komplet pasażerów ma jeszcze do dyspozycji bagażnik o pojemności 385 litrów, który po złożeniu oparć kanapy powiększa się do 1395 litrów.
Pulsar testowany w ramach projektu Długodystansowy Test Flotowy jest wyposażony w silnik diesla 1.5 dCi, który generuje 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego w zakresie 1750 - 2500 obr./min.
Importer użyczył do testów Pulsara w wersji Tekna która jest wyposażona m.in. w ekran dotykowy, system kamer 360°, klimatyzację automatyczną czy też reflektory LED. Producent nie zaniedbał tematu bezpieczeństwa czynnego w swoim kompakcie oferując system Safety Shield, w ramach którego dostaniemy ostrzeżenia o poruszających się obiektach, niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy pojazdach w martwym polu. Pierwsze testy tego samochodu opublikujemy już niedługo.
Jednocześnie już teraz zapraszamy fleet managerów do testów tego samochodu!
PD